söndag 10 oktober 2010

Ey, jag åker på torsdag!

Hej alla glada! Kom på igår att det faktiskt är dags att börja planera packningen och städa upp lite i lägenheten inför resan. Ogillar att komma hem till en ostädad lägenhet.

Börjar få lite resfeber. Londons risk för terrordåd är hög så jag på utrikesdepartementets hemsida http://www.swedenabroad.com/Page____22679.aspx
Klickar man vidare därifrån på aktuellt hotläge i storbrittanien så är en attack högst trolig. Läskigt. Men jag är inte så nojig för terroristerna som jag är för flygplatssäkerheten. Kommer jag att hinna med tåget hem eller kommer SJ mjölka mig på ytterligare hundralappar? Hoppas nu inte Humlan får kalla fötter på grund av detta. Tänkte jag ska ringa och informera henne ifall hon inte vet.

Var på ettårs kalas igår. Novalie verkade bli jätteglad över presenten. Hon fick en BRIO grej som garanterat de flesta svenska barn lekt med i sin barndom. En sån där grej där man ska hamra igenom plastpinnar med en gummihammare. Jag vet inte om ni fattar vad det är på min beskrivning men jag får höra med Novalies mamma om jag kan få lägga upp en bild här så det blir tydligare. Det var kul iaf, Novalie släppte inte hammaren i många sekunder utan höll den i handen eller munnen mest hela tiden. Fick även träffa lille Ludvig och Jey igår också. Det var himla mysigt! På kvällen så kom David, Siss, Johan och Sebbe över på lite singstartävling. Det var också lyckat å kul men jag måste erkänna att jag är en aning hes idag.

2 kommentarer:

  1. Tack!
    Jag redigerar i Windows Live Photo Gallery, på de fleta bilderna ökar jag kontrasten lite, minskar skuggor och ökar highlights. Gör massor för bilderna i helhet!=)
    Vad är det för kamera du har?

    SvaraRadera
  2. Nikon D60, en gammal men värdig raring:)

    SvaraRadera