lördag 2 oktober 2010

Orutinerad utgåare

Gårdagens afterwork med exkollegorna var mycket trevlig. Kul att se dem igen. Trevligt sällskap och gratis afterwork-buffé på Savoy. Det var sån mat man får räkna med när det var gratis så dit går jag nog inte igen. Den vegetariska soppan hade baconbitar i:-(. Buffésyndrom och säkert inte medvetet. Men ändock en obehaglig upplevelse för veg-Maya.

Var otroligt sugen på att gå ut efter middagen så jag fick med mig Pia o Karin och ringde ned Martin. Pia och Karin hann gå innan Martin kom så jag fick prova på att hänga ensam vid bardisken. Det var spännande. En äldre herre (ca 50)från Sthlm började snacka med mig. Han var trevlig och töla med men blev ändå lättad när Martin kom. Att vara ensam kvinna i baren var intressant men kände av att jag skickade ut fel signaler. Stackars Martin han knappt dricka två öl innan jag fick sån huvudvärk att jag behövde hem och må dåligt. Snäll som han är följde han mig hela vägen hem promenaden var bra för att vädra ut skallen på mig. Må säga jag har dåligt samvete för att jag drog ned han på stan för att dricka öl och sen blir dålig. Kanske hade det med buffén och göra?

Kontentan av detta. Jag går ut för sällan och dricker för lite onyttigheter så jag börjar bli intollerant. Detta kan jag inte acceptera. Ändring måste ske!

1 kommentar:

  1. Detta måste åtgärdas. Jag har blivit lika dan! Orutinerat och oacceptabelt som du säger. Vi får filosofera över detta problem över en pint NÄSTA VECKA!!! :-D

    SvaraRadera