fredag 8 oktober 2010

Freda

...klockan e precis så mycket den ska vara när man är ute och röjer som bäst på krogfredagar. Jag sitter hemma och ser på kassa filmer som går på TVn. Borstade tänderna för två timmar sedan och borde kanske gå och lägga mig. Tyckte inte att det var någon idé tidigare då jag inte kände mig trött men motiverad att sova. Det låter som jag gnäller, det gör jag inte... ok, lite. Men mest konstaterar jag fakta. Är inte ens sugen på att vara ute och hänga på krogen. Men i uppvärmningssyfte inför Londonresan så har jag minsann tagit mig en drink idag. Fan, har precis skrivit ca 30rader utöver detta och lyckas trycka bort det. Inte alls irriteradande.

Imorn kanske jag ska fortsätta att öva upp min orutin och ta mig två glas? Kanske en lördagskväll med Singstar? Ska kattvakta och fotografera också. Sen ska jag på ettårskalas!!! Lilla Novalie fyller år. Tiden har gått så fort! Har t om köpt paket. Är lite nojig för vad hon ska tycka. Jag har nämligen köpt en grej för barn som är äldre än henne. Men var nu inte oroliga, det är inget hon kan sätta i halsen. Med den takt som lilltjejen utvecklas har hon snart tröttnad på den ändå... Hon är otroligt klyftig. Kan tyvärr inte berätta vad det är för någonting för hennes mamma brukar vara här och smygläsa så hon kanske skvallrar. Då är överraskningen förstörd. Ja, jag börjar tydligen bli trött nu som jag svamlar. Det kanske finns hopp om att somna iaf. Men inte innan jag berättat att jag vart på mitt fd jobb idag! Jag blev ditbjuden av fikaansvariga Karin som gjort specialare till mig. Hennes hemmagjorda sesampasta. Måste få receptet på den! Så nice! Nice var det att se alla vännerna igen också. Jag har saknat dem så mycket. Var lite orolig att jag skulle längta tillbaka när jag kom dit. Och visst gjorde jag det men det var inte så illa som jag trodde. Tror nog jag trivs rätt bra på mitt nya jobb. Det var skönt att få det bekräftat. Livet går liksom vidare.Och det måste jag med. Just nu ska jag gå vidare till sängen. Sov gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar