måndag 25 oktober 2010

Haft en produktiv dag idag på jobbet! Det var otroligt skönt för mitt melankoliska humör. Jag tror minsann att jag känner mig lite gladare nu. Fått många konstiga förfrågningar av patienter och sådant blir jag alltid glad av. Av någon konstig anledning. Hjärnan är väldigt speciell och ibland glömmer jag bort att alla människor faktiskt inte kan det jag kan. Inledde dagen med ett fruktansvärt dåligt möte där jag var ofokuserad och inte alls fick fram det jag ville, telefonen ringde t om mitt i och vägrade sluta. Skämdes fruktansvärt efter det och beslut mig för att sluta tjåpa mig och tog tag i saker och fort har det gått. Lyckas skriva och få iväg en del intyg, skrivit en del journaler och ringt en hel del telefonsamtal. På dagens andra möte kunde jag klara av att hålla mig saklig och tydlig, tack och lov. Himla gött. Positiva tankar i kombination med tjurskallighet kanske kan vara bra mot melankoli?

Här kommer en totalt oprovocerad bild på Milou.

1 kommentar: