tisdag 22 mars 2011

Avesta

Hela familjen var och hälsade på broder J i helgen i dalarna och tänkte förena nöje med nöje, så vi åkte till Falun för de Svenska skidspelen! Detta var en dröm för pappa som tjatat om detta i flera år. Och jag som knappt sett skidor på tv kunde till och med njuta av det. Trodde att vi skulle stå och vänta i kylan i en evighet innan vi fick se några skidåkare i för tighta kläder swisha förbi. Men så var det inte, de åkte fort som ögat så de kom strax tillbaka igen. Vi hängde i mördarbacken för damernas lopp som vanns av den norska hjältinnan Björgen som utklassade alla andra. Även i herrarnas lopp van en norsk. Men ändå, det var spännande hela vägen! Såg målgången denna gången och var grymt impad av vår svensk Richarsson som kom trea. På tal om Norge så ska jag i helgen åka till Oslo och hälsa på min Schötta! Om jag får vara frisk vill säga. Jag har vart krasslig länge nu och känner mig mycket depp över detta. Måtte det gå över så jag får leka Partysvensk i helgen!

Här är lite bilder från min Iphone och helgens skidspel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar