måndag 28 mars 2011

Ansvarslöshet

Idag har jag varit så sjukt trött! Var en pina att hålla sig vaken första timmarna. Sen var det lugnt, med kli i ögonen visserligen. Så är det att leva loppan. Men det var det verkligen värt måste jag säga. Hade som jag sagt tidigare en toppenhelg med Schötta. Vi sightsade city och Holmenkollen. Väl hemma lagade Lotta mat i flera timmar, det resulterade i en jättegod böngryta som jag garanterat kommer att försöka mig på själv. Sen drack vi öl och gjorde oss fina. Kvällen ute var väldigt trevlig och underhållande. Jag börjar lura på om jag har fått vårkänslor. Var väldigt sprallig och social. Lite härligt. Jag hade nästan börjat tvivla på att jag skulle kunna känna mig såhär igen. Jag har kommit en bit på vägen från i höstas och det känns skönt. Hann till och med flirta en del vilket var ännu längre sedan. Att norrmän är otroligt lättflirtade gör inte saken värre. Flirtandet fortsatte på en trång nattbuss innan Schötta drog iväg mig bak i bussen och läxade upp mig för att jag betett mig ansvarslöst. Man ska tydligen inte prata med främlingar på nattbussen. Jag resonerade att om jag nu står och torrjuckar mot en snygg killes lår på grund av trång buss är väl det minsta jag kan göra att presentera mig?! Att vi sedan hade mycket mer att prata om kan ju inte jag rå för!

En lite creepy men spännande sak som hände under kvällen var att Westin höll på att bli pick-pockad. Kom på tjyven precis när han stoppat ned halva handen i hennes väska. Tog nog en sekund innan jag reagerade genom att hoppa till och förbannat fråga högt och tydligt vad fan han skulle där och göra. Westin reagerade och började pressa honom hon också. Han låssades som om han inte fattade vad vi sa och tittade inte ens på oss när han långsamt tog sin vän och gick. Fy fasiken vad fräcka människor det finns! Man kanske får räkna med sånt fem på natten i skuggan av Svenska föreningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar