tisdag 29 mars 2011

Misär

Mitt hem håller på att hamna i totalt förfall. Tvätt ligger utspridet över hela sovrummet, badrummet kalkar snart igen och dammråttorna lever i total anarki. Så känns det i alla fall. Och jag är lortig. Är lite orolig för att jag blir ännu lortigare om jag lägger mig i badkaret då det är i ett stort behov av rengöring det med. Det tar på renligheten att vara borta två helger i rad. Och denna helg ska jag på 30årsfest. Ska bli jättekul! Och jag är törstig på öl men ska vara samlad för min tvättmission på söndag.

Förövrigt insåg jag i helgen vad kul det kan vara att inte vara hemma. Ingen känner en där, så om man gör bort sig är det inte hela världen. Sen insåg jag när jag kom hem att fan vad skönt det är att sova i sin egen säng! Även ifall sängkläderna snart ber om att få reas ut på blocket pga av inhumanitära levnadsförhållanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar