söndag 13 mars 2011

Det är bara tiden som går

Ursäkta, kära vänner som följer min blogg, för att jag varit så dålig på att uppdatera här. Men ibland blir det sådana perioder. Jag har börjat jobba heltid igen och det tar faktiskt på krafterna. Men det är bra. Känner mig ostabil i humöret och småirriterad typ jämt, så det är nog bra att jag inte har bloggat så mycket:).

Denna veckan har verkligen tagit på krafterna och livet känns mycket rörigt. Ibland är känslan överdriven verkligheten men man kan ändå behöva en paus från sig själv. Helgen har varit lugn och skön. Jag har varit hundvakt till Zara och bara tagit dagen som den kommer. Har hållit mig borta från folk. Vädret har varit bra så sköna promenader har det blivit. Mamma och Ebba gjorde oss sällskap på en. Som alltid när livet är såhär drömmer jag mig bort till andra länder eller till förändringar i livet. Typ, borde man kanske pausa "på riktigt" och börja plugga igen? Lite trist dock nu när jag är tillsvidareanställd på den yrkesroll jag verkligen vill ha. Ska nog tänka ett varv till eller åtminstone ge känslan en chans att bli resonlig. Skulle dock vara spännande att läsa krishantering. Bra i yrket också. Kanske kan jag få jobbet att bekosta min utbildning? Kvällskurs känns bara jobbigt. Oj nu var jag neg igen -dock med en positiv twist! Antar att det artar sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar