onsdag 23 februari 2011

Bokrean!

Idag har dett varit en bra dag! Jag har hälsat på Jey och träffat hennes underbara idag! Det känns som om det var jättelängesedan och han var lite blyg för mig, men jag fick ändå hålla i honom lite. Och leka såklart! Snart ett halvår gammal, tiden går fort!

Efter detta åkte jag till bokrean och handlade. Jag hittade fem böcker som kan vara intressanta. Två böcker av en skottsk författare vid namn Alexande McCall Smith "Rätt inställning till regn" och "Livet på Scottland street 44". Jag läste lite på baksidan och tyckte att det verkade vara trevlig litteratur. Har inte läst någonting av honom innan. Älskar ju Skottland så jag hoppas att han fångat mentaliteten hos skottarna och såklart den underbara naturen så jag har någonting att drömma mig bort till. "Skynda att älska" av Alexander Schulman har fått bra omdömme så jag tänkte att det kanske kan vara någonting? En annan "kändisbok" som hamnade i hyllan är Andreas Karlsson med sin bok "Live to win". Hoppas på att bli lite inspirerad av denne. Sista boken är en klassisk bokrea-storry á la mysterie/deckare. Klassisk sommarläsning gissar jag på. Boken heter i alla fall "Släpp inte taget" och är skriven av Harlan Coben.

Efter reafynden pös jag in till stan och mötte upp Jennie för en fika. Vi hade mycket att prata om då det är en hel del som händer i båda våra liv just nu. Det var himla mysigt! Vi får skärpa oss och ses lite oftare! Wiikväll nästa gång verkar vara planen.

Imorn är också en dag som kommer att bli spännande. Jag ska träffa min chef och prata om hur läget har ändras sedan sist jag jobbade där men omorganisationen och så. Sedan hoppas jag få mer information om vart det är tänkt jag ska lägga fokus osv. Sedan åker jag hem till Siss och grattar lite snabbt. Hoppas att du mår bättre snart gumman och att du inte blir allt för "sinni" på mig om jag dyker upp.

Stor kram till alla goa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar