måndag 14 februari 2011

Dop


Jag var på dop för mitt kusinbarn Axel igår. Dopet ägde rum på Gräsmarkskyrkan(se bilden). Denna delen av min släkt träffar jag inte så ofta. Om jag ska bli lite privat så beror det på min mors halvbror. Mamma och han bröt sin kontakt när jag var liten och jag har inte träffat honom sedan jag var runt tio år tror jag. Men hans barn det vill säga mina kusiner och mamma kommer väldigt bra överens och jag tror mamma känner ett stort ansvar för dem och älskar dem som en förlängd familj. Det var i alla fall väldigt kul att träffa dem igen och krama om dem. Men då min morbror var där så blev det en väldigt speciell stämning. Han kände inte igen mig först och hade inte mycket klokt att säga. Det märks på mamma att hon är väldigt ansträngd i hans närhet. Undrar vad som hänt mellan dem. Han är ett unikum i alla fall. Han förklarade för mig att alla människor är onda och frågade om jag var "en sån där" tjänsteman. Då svarade jag att "Absolut det är det bästa jobbet i världen". Han kom av sig lite där i sin kritik mot mänskligheten men rättfärdigade mina ord med att "med min problematiska uppväxt så kan han ju förstå varför jag tycker det är spännande att prata med människor som en karriär". Det var ett rätt spännande uttalande då jag haft en underbar uppväxt och absolut inte har någonting att klaga över. Kan bli lite fascinerad av av sådana människor. Hur som helst så var dopet fint och Axel jättesöt!

Nu håller jag på att städa. Tänkte det skulle bli ett flerdagarsprojekt nu när jag försummat mitt hem i flera veckor. Ska städa ur skåp, garderober och annat som jag aldrig sysselsätter mig med. Kanske ta en tur på vindsförådet också. Det är dock ganska läskigt däruppe så jag vet inte riktigt om jag vågar... Jag är en fegis jag vet. Det är därför det ser ut som det gör däruppe. Jag slänger in allt för att inte vara där för länge innan jag springer ned igen. Just nu fryser jag och frostar ur frysen. Jag har slängt ut alla mina frysvaror i en kasse på min franska balkong. Det går då inte att stänga dörren så jag har fått stänga av alla element och sitter fullt påklädd i ett väldigt kallt vardagsrum. Nä, nu kanske all is har lossnat så jag kan gå vidare med min städexpedition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar